No, tak tohle už by se za úvahu dalo považovat, to první byla fakt spíš recenze (mimochodem jsem se nad ní hodně rozzuřil, protože Vlasy považuji za jeden z nejsilnějších protiválečných filmů, navíc s vynikající hudbou). Tu druhou půlku (obětování se pro druhé) by to asi chtělo víc rozvést, třeba to rozebrat z pohledu jednotlivých postav, jak by ses zachoval ty sám v jejich situaci, zauvažovat jak by dané osoby vnímaly, kdyby k té výměně nedošlo apod.
Osobně tedy nevnímám film jako pouhý film o hippies, ale jako protiválečný film, využívající právě mírové poselství hnutí hippies. Ono je totiž potřeba si uvědomit historické souvislosti vzniku jak filmu tak vlastního muzikálu. Muzikál vznikl cca v roce 1968, kdy již USA několik let válčily ve Vietnamu a koncem 60. let se v USA začaly množit velké demonstrace proti účasti USA v této válce. V čele odporu bylo právě hnutí hippies (heslo "Make Love Not War"). I z toho důvodu zaznamenal muzikál značný ohlas a úspěch.
Formanův film vznikal o cca 10 let později, kdy už z hnutí hippies zbyly pouhé nostalgické vzpomínky a skončila i válka ve Vietnamu. Forman film pojal jako konflikt výstředního provokujícího jedince se "slušnou" konzervativní společnosti (to je jeho typické téma, které lze najít prakticky ve všech jeho US filmech) a podařilo se mu vytvořit fantastický nadčasový protiválečný film.
Dodnes tento film považuji za jeden z nejlepších. A dodnes vzpomínám na jeho první uvedení v (tehdy ještě) ČSSR (už tedy nevím přesně kdy, ale určitě to bylo někdy v druhé polovině 80. let).