(Ne)Profesionální muzikant
Dobrý den přátelé,
Je mi 15 let a hraji 9 let na housle. Jsem si jistý, že bych chtěl být profesionálním muzikantem. Ovšem (to jest ten problém) chodím na gymnázium. Proto bych se rád zeptal, jestli se dá tvrdým tréninkem dostat na úroveň studentů konzervatoře a třeba se takto dostat na JAMU a (teoreticky) později se stát členem filharmonického orchestru. Má cenu se snažit ?
Děkuji předem za rady a tipy, které mi dáte,
díky Dmitrij
PS : Omlouvám se za chyby, každý občas chybuje :)
Pokud to myslíš vážně a půjdeš si nekompromisně za svým cílem, si bud jistý, že vytouženého dosáhneš! Nikdy nehaž flintu do jetele a nikdy se nevzdávej! Až si budeš myslet, že jsi dost dobrý, co se obrátit přímo na konzervatoř a ukázat jim, co umíš a dokážeš? Klidne i v 15.letech. V pohodě kontaktovat paní magistru smyccove-nastroje-a-harfa a co na tvoje umění řekne? Hned třeba zítra jí napsat, at si najde chvilku čas - podle toho jejího názoru se můžeš řídit.
Pokial viem pri hudbe dost zalezi na talante, kto ho ma menej o to viac musi trenovat;o).
Kedze nikto z nas nevie aka je uroven studentov konzervatorii, kolko studentov rocne prijimaju na tvoj odbor na JAMU a pod tak ti tu asi nikto nic rozumne nepovie.
Já to vím, jaká je úroveň studentů na konzervatoři
Pozor: konzervatoř je střední škola, JAMU už je vysoká. Na přijímačky na JAMU zajisté nebudou chtít hrát etudy Mazase a podobné, tam už bude možná potřeba 1 - 2 Capriccia od Paganiniho, něco ze sonát a partit J. S. Bacha a spousta dalšího, včetně zkoušky z teorie a klavíru.
Na práci v orchestru ale není třeba absolutorium VŠ, konzervatoř postačí, jde o to splnit podmínky konkursu.
Pokud na to mas a budes se tomu poctive venovat, tak nevidim problem. Mozna neskoncis na JAMU nebo ve filharmonii, ale to uz dnes diky jutube a socialnim mediim neni problem.
kdo nic nezkusí, nic nezkazí. kdybych ti měl vyprávět, co já všechno zkurvil, tak tady budem do rána.
zdeněk ti myslím radí dobře- nech se někým proklepnout.
má práce je založena na oku a uchu (nejsem muzikant)- takže jako nováček jsem byl totálně v piheli. dneska to dělám citem, ne co mi řekne přístroj. jestli se má talent projevit, měl by mět dobrýho učitele.
edit// z odkazu:
vybral bych si na just mozarta, jsem prostě takovej. a jak ty?
S Mozartem ho budou pérovat až hrůza, nedělal bych to.
pérovat... ty by sis ho asi obhájil. znova upozorňuju, že mé "absolutní" ucho sluch je totálně neschopné obsluhovat jakýkoliv hudební nástroj, odpoví idiotovi u nás v práci (a že jich najdeš) na blbou otázku, že by to chtěl naprosto přesně---
chci přesný pevný bod (to zbystří každý geodet)
otočíš se do davu s větou: zastavte planetu (to se geodet žulí) jde se měřit.
a když jsem v milosrdné náladě, tak mu řeknu, že počítám v tom krámu, co tu máme i se zakřiveností planety
a stejně si to udělám po svém. to je asi talent paličatosti, ale proč to nezkusit?
Chození na gymnázium není problém, znám několik profíků, kteří chodili na gymnázium. Zároveň choď na soukromé hodiny.
A když mi napíšeš, co hraješ, podíváme se na to dál. (Hra na housle v orchestru je moje zaměstnání.)
Můj spolužák z průmky elektro šel na konzervatoř a stal se hudebníkem. Proč dělal tu průmku, netuším.
Může si třeba přivydělávat, při těch platech zejména v regionálních orchestrech je to skoro nutnost...
Aspoň si bude umět opravit ELEKTRO kytaru
Třeba takový Jiří Šlitr byl samouk (aspoň to o sobě prohlašoval) a kam až to dotáhnul.